Entrevista a Mariona Visa, responsable del WP5 d'Hidroponent

Descarregar Pdf

El projecte Hidroponent és una iniciativa de la Universitat de Lleida, liderada per la Dra. Teresa Botigué, i finançada per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR).

Mariona Visa és la responsable del WP5: Pla estratègic de difusió del projecte al públic general, públics específics, públic acadèmic i públic intern.

És doctora en Comunicació Social i professora agregada del Departament de Filologia i Comunicació de la UdL. Ha format part de l’equip de deganat de la Facultat durant el període 2016-2023, amb el rol de secretària acadèmica i ocupant-se de planificar les activitats de difusió dels estudis. Les seves línies d’investigació se centren en la representació de les identitats als mitjans de comunicació i les plataformes digitals. Ha liderat i participat en projectes competitius nacionals i és autora de més de 20 publicacions científiques en revistes indexades. Ha participat en múltiples congressos tant nacionals com internacionals i és membre del grup de recerca en transformacions en els mitjans audiovisuals i les seves implicacions en el desenvolupament polític, cultural i social (TRAMA).

L’equip del WP5 està format per la Dra. Marga Carnicé i la tècnica de comunicació Cristina Solà.

En aquesta entrevista, la Mariona comparteix la seva motivació per implicar-se en aquest projecte i detalla com el seu equip de comunicació treballa per difondre la importància de la hidratació entre col·lectius vulnerables, amb estratègies adaptades per arribar a públics tan diversos com la gent gran, els infants i els temporers.


1. Quina va ser la principal motivació per participar en aquest projecte?

La temàtica d'aquest projecte és de gran rellevància en l’actualitat, especialment per l’enfocament de crear solucions pràctiques per col·lectius vulnerables com la gent gran, els infants i els treballadors de la fruita. La meva principal motivació va ser el repte de participar en un projecte com aquest, amb un equip multidisciplinari format per investigadores de perfils molt diversos, i pensar en totes les contribucions que es podien fer des de l’àmbit de la comunicació.

2. Quins són els objectius principals de l’equip de Difusió del projecte?

Els principals objectius són la divulgació dels resultats del projecte al públic general i als públics específics: col·lectius vulnerables, sector professional, comunitat científica i mitjans de comunicació. També es realitzen accions destinades a la comunicació interna, que permeten mantenir una interacció constant amb els integrants de tots els equips de treball.

3. Com es comunica la importància de la hidratació a col·lectius tan diversos com gent gran, infants i temporers?

L’important és fer-ho amb un llenguatge adaptat a cada tipus de públic. Per exemple, en el cas dels infants, des de l’equip d’educació estan preparant materials amb un component lúdic molt important i preparen activitats gamificades que resulten molt atractives. També es va dissenyar una mascota en forma de gota, en relació amb el logotip del projecte, que s’utilitzarà en molts materials dirigits a aquest públic. 

4. Quin paper creieu que podran jugar les publicacions acadèmiques i els congressos en la transferència del coneixement generat pel projecte?

A banda de les solucions específiques i concretes que des de cada equip s’estan dissenyant per combatre la deshidratació en cada tipus de públics, és molt important la recollida de dades en articles científics per tal d’avançar en el coneixement de les diferents àrees i ser d’utilitat en futures investigacions.

5. Quin ha estat el repte més gran a l’hora de mantenir una comunicació interna eficient entre tots els equips del projecte?

És un projecte multidisciplinari i això implica que es treballa conjuntament amb investigadores que formen part d’àmbits diversos (infermeria, educació, informàtica, comunicació) i que a més a més treballen habitualment en edificis diferents de la Universitat de Lleida. Per aquest motiu vam creure molt important crear un butlletí mensual que resumeixi els principals avenços del projecte per tal que tothom n’estigui assabentat i hi hagi un nexe d’unió entre tot l’equip.

6. Com valoreu la participació dels mitjans de comunicació fins ara?

Molt positivament. Com que el projecte és molt interessant i vinculat amb l’actualitat, ha captat l’atenció de molts mitjans. Aquest estiu vam poder comprovar-ho amb el gran impacte en premsa que va tenir la recollida de dades de persones grans a la residència de Balàfia i la intervenció amb els temporers. Estem segures que la part de difusió a les escoles despertarà també molt interès.


 

  • Per a més informació sobre el projecte Hidroponent, podeu seguir-nos al nostre Instagram .