HIDROPONENT al Congrés Àrea DOE de la Universitat de Màlaga

Descarregar Pdf

El segon paquet de treball del projecte (WP2) té un enfocament educatiu que involucra els nens en activitats d’educació sostenible, com una gimcana centrada en la hidratació i la sostenibilitat. Aquesta iniciativa, a més, està alineada amb l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 6 de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides, que promou l’accés universal a l’aigua potable i la gestió sostenible dels recursos hídrics.

Els membres de l’equip Hidroponent, Anabel Ramos, Aleix Olondriz i Laura Fornons, van participar en el Congrés Universitari de l'Àrea de DOE (CUADOE), celebrat a Màlaga els dies 7, 8 i 9 de novembre de 2024. Aquest esdeveniment, amb el lema "Hacia una educación sostenible: transformando la formación y el liderazgo docente", va reunir experts i acadèmics de diferents universitats de l’Estat espanyol per explorar noves iniciatives en sostenibilitat i educació.

En aquest marc, la Laura Fornons va presentar la ponència titulada "Hidroponent: proyecto de referencia en el desarrollo de ciencia ciudadana e implicación comunitaria", en la qual es va destacar la tasca d’Hidroponent en la prevenció de la deshidratació per als col·lectius vulnerables de Lleida. 

En la conferència es va remarcar que el projecte Hidroponent s’alinea amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, en especial amb l’ODS 6, que reivindica l’accés universal a l’aigua potable com a dret fonamental. Aquest projecte també contribueix als ODS 3 (Salut i Benestar), ODS 4 (Educació de Qualitat) i ODS 13 (Acció Climàtica), abordant aquests àmbits amb un enfocament educatiu integral que promou hàbits de salut sostenibles i una consciència ambiental activa. En aquest marc, Hidroponent desplega activitats com una gimcana educativa per a infants, que converteix un barri en un espai educatiu i promou l’aprenentatge actiu sobre la hidratació i la gestió sostenible de l’aigua.

Durant el congrés es van presentar també quatre conferències més des de la Universitat de Lleida, abordant diverses perspectives en la promoció de la sostenibilitat, la implicació ciutadana i el lideratge educatiu. Aquestes van ser:

  • Competencias Verdes en Acción: El Proyecto Co+Responsabilidad como ejemplo de buena práctica educativa
  • Educando para un Futuro Sostenible: Un Viaje a Través de la Bibliografía Científica 
  • Fundamentos para un Futuro Sostenible: Transformando la Formación Inicial de los Docentes
  • Los líderes del mañana: el liderazgo intermedio en Educación Infantil y Primaria como herramienta para una educación más sostenible

 

La participació d’Hidroponent al congrés CUADOE ha permès compartir el seu model innovador amb la comunitat acadèmica i educativa, establint també un marc per a futures col·laboracions amb altres investigadors compromesos amb l’educació sostenible.


Per a més informació sobre el Projecte Hidroponent, seguiu-nos a les nostres xarxes socials .