Hidroponent present al CIDUI per inspirar futurs mestres

Descarregar Pdf

Què és el CIDUI?

El CIDUI (Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació) és una trobada acadèmica de referència que reuneix professorat universitari per compartir experiències, reptes i propostes al voltant de la millora i la innovació docent a l’educació superior.

En aquesta edició de 2025, celebrada a la Universitat de Barcelona sota el lema “Docents d’avui per a la universitat del demà”, s’hi han destacat iniciatives que connecten formació, sostenibilitat i transformació educativa, com la presentada pel projecte Hidroponent.

La Laura Fornons, tècnica del projecte Hidroponent, ha presentat una comunicació oral al XIII Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), el 9 de juliol de 2025 a la Universitat de Barcelona. Amb el lema “Docents d’avui per a la universitat del demà”, el congrés ha reunit professorat universitari d’arreu per reflexionar sobre la innovació docent i el desenvolupament professional.

La presentació, titulada “HIDROPONENT: Proyecto innovador en la formación docente para promover hábitos saludables y sostenibles a través de la gamificación”, s’ha centrat en les aportacions del projecte al desenvolupament professional dels futurs mestres, i ha estat signada conjuntament amb Aleix Olondriz-Valverde, Anabel Ramos-Pla i Isabel del Arco.

La comunicació s’emmarca dins del WP2 d’Hidroponent, un paquet de treball que té per objectiu ensenyar a infants i joves la importància d’una hidratació adequada, l’ús racional de l’aigua i la preservació dels recursos naturals, especialment en el context del canvi climàtic. Per assolir-ho, es desenvolupen propostes educatives com una gimcana digital gamificada, que esdevé també una eina de formació per al professorat en formació.

El projecte, liderat per la Universitat de Lleida i finançat per AGAUR, parteix del context local —els riscos de deshidratació associats al canvi climàtic a les terres de Lleida— per treballar competències pedagògiques i compromís social des d’una perspectiva vivencial i situada. L’experiència presentada connecta els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) amb la pràctica educativa, i ofereix eines concretes als futurs docents per transformar l’aula des d’una mirada crítica i arrelada al territori.

La participació en el CIDUI ha estat una gran oportunitat per compartir la mirada educativa d’Hidroponent amb altres universitats i contribuir al debat sobre com formar docents preparats per afrontar els reptes del segle XXI.


També podeu donar una ullada a aquest post d'Instagram .